
Najgorsze przewinienia wg kibica
9 czerwca 2010, 10:36Udawane kontuzje i teatralne wpadanie ślizgiem na pole karne, by wymusić rzut karny to formy oszukiwania, które wg najnowszego międzynarodowego sondażu, najbardziej denerwują fanów futbolu.

Wyobraźnia kształtuje rzeczywistość
28 czerwca 2013, 09:41Psycholodzy z Karolinska Institutet odkryli, że wyobrażane dźwięki i obrazy wpływają na percepcję realnego świata.

By rozróżnić dźwięki mowy, papużki faliste nie muszą się z nimi wcześniej stykać
1 czerwca 2017, 11:28Papużki faliste (Melopsittacus undulatus) odróżniają spółgłoski t i d bez wcześniejszego kontaktu z ludzkim językiem.

Po raz pierwszy od 100 lat Amerykanie uzyskują mniej punktów IQ niż poprzednie pokolenia
13 marca 2023, 13:34Z pisma Intelligence dowiadujemy się, że po raz pierwszy od niemal 100 lat ma miejsce spadek średniej liczby punktów uzyskiwanych w testach IQ przez mieszkańców USA. Naukowcy z Northwestern University i University of Oregon postanowili uzupełnić obecną w amerykańskiej nauce lukę dotyczącą badań nad tzw. efektem Flynna za ostatnie dekady

Ciepła kawa zbliża
24 października 2008, 10:50Na dworze coraz zimniej, coraz częściej sięgamy więc po kubek gorącej kawy czy herbaty. Okazuje się, że w ten sposób nie tylko ogrzewamy samych siebie, ale i ocieplamy wizerunek napotykanych ludzi.

Wzmocnienie percepcji stymulacją magnetyczną
15 lutego 2011, 10:16Naukowcy z Uniwersytetu w Glasgow i Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego zauważyli, że można wzmocnić postrzeganie konkretnych bodźców wzrokowych w natłoku innych bodźców, stosując rytmiczną przezczaszkową stymulację magnetyczną (ang. rhythmic transcranial magnetic stimulation, rTMS) o odpowiednio dobranej częstotliwości.

Śmiertelna agresja szympansów to przystosowanie
18 września 2014, 12:15Od czasów prac Jane Goodall trwa dysputa, czy to naturalna strategia adaptacyjna, która zapewnia przewagę sprawcom (wyewoluowała jako sposób na zwiększenie dostępu do terytorium, pokarmu czy partnerów seksualnych), czy też raczej skutek działań człowieka, np. dokarmiania lub zniszczenia habitatu. Najnowsze badania naukowców z Uniwersytetu Stanowego Arizony (ASU), podczas których porównywano wzorce agresji u szympansów i bonobo, pokazują, że człowiek nie ma z tym nic wspólnego.

Trwałe ustąpienie bólu po nagłym zanurzeniu w zimnej wodzie
14 lutego 2018, 13:11Jak raz na zawsze poradzić sobie z uporczywym bólem pooperacyjnym? Skoczyć do chłodnej wody i szybko pokonać niezbyt duży dystans. Choć taka metoda może być alternatywą dla silnych leków i fizjoterapii, lekarze podkreślają, że nie nadaje się dla wszystkich i niesie za sobą pewne ryzyko.
Na jakiej podstawie oceniamy wiek kobiety?
26 października 2006, 16:28Nowe badanie ujawniło, że zmarszczki nie są jedyną cechą, na jaką ludzie zwracają uwagę, oceniając czyjś wiek. Koloryt skóry (obecność ewentualnych przebarwień, pękniętych naczynek itp.) może dodać 10-12 lat do postrzeganego wieku kobiety.

Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).